Քիչ առաջ ոստիկանության զորքերը մտան Էջմիածին քաղաք։ Երկու ավտոբուս է բերվել Էջմիածին, որոնք, ըստ երևույթին, սպասում են հրահանգի։ Մայր Աթոռի բակում իրավիճակը գերլարված է։ Հավաքված քաղաքացիները թույլ չտվեցին իրավապահներին իրենց հետ տանել Շիրակի թեմի առաջնորդ Միքայել Սրբազանին։ Այստեղ են ժամանել նաև կարմիրբերետավորները։ Մայր Աթոռի մոտ հավաքված քաղաքացիները կոչ են անում բոլոր հայերին հավաքվել Մայր Աթոռի բակում և կանգնել ի պաշտպանություն Եկեղեցու։               
 

«Եթե մեկը ծարավ է, թող ինձ մոտ գա և խմի…» (Հովհ. 7:37-38)

«Եթե մեկը ծարավ է, թող ինձ մոտ գա և խմի…»  (Հովհ. 7:37-38)
12.04.2013 | 11:45

Հովհաննու Ավետարանի 7-րդ գլխի 37-րդ համարում կարդում ենք. «Մեծ տոնի օրը Հիսուս կանգնած էր և աղաղակում էր` ասելով. «Եթե մեկը ծարավ է, թող ինձ մոտ գա և խմի: Ով ինձ հավատում է,- ինչպես գիրքն է ասում,- նրա ներսից կենդանի ջրերի գետեր պիտի բխեն»: Նա այս ասում էր Հոգու մասին, որին ընդունելու էին իրեն հավատացողները, քանի որ Հոգին դեռևս չկար, որովհետև Հիսուս դեռ փառավորված չէր» (Հովհ. 7:37-38):
Ինչքա՜ն սրտառուչ է այս կոչը նրանց համար, ովքեր իսկապես հավատացել են իրենց առաքելությանն ու կոչմանը այս կյանքում: Ի՜նչ կա ավելի գեղեցիկ բան, քան Քրիստոսով ծարավը հագեցնելը: Ո՞վ արդյոք չի ապրել մարմնական ծարավի դառնությունը և նրան զուգընթաց` նաև հոգևոր ծարավի ահավորությունը:
Աստվածորդին, իբրև կյանքի աղբյուր, հավիտենական ջուր խոստացավ սամարացի կնոջ միջոցով բոլոր Իրեն հավատացողներին` ասելով. «Բայց ով որ խմի այն ջրից, որ ես եմ տալու նրան, հավիտյան չպիտի ծարավի: Իսկ այն ջուրը, որ ես նրան տալու եմ, նրա մեջ կլինի բխող ջրի աղբյուր հավիտենական կյանքի համար» (Հովհ.4:14): Քրիստոս Ինքն այն ժայռն է, որից միայն հավիտենական ջուր է բխում:
Մեր Տիրոջ խոստացած ջուրը հավատացյալին մաքրելուց ու սրբելուց հետո, հավիտենականության ժառանգորդ է դարձնում, այլ խոսքով` նրան վերածում է Սուրբ Հոգու Տաճարի:
Նոր կտակարանում հանդիպում ենք երկու ջրամանների: Ջուրը ոչ միայն քրիստոնեական աշխարհի, այլև զանազան կրոնների մեջ ընդունված է որպես բյուրեղացման և մաքրության խորհրդանիշ:
Մատթեոսի Ավետարանում Երուսաղեմի կառավարիչ Պիղատոսը, երբ Հիսուս Նազովրեցու դատն էր տեսնում, մի ջրաման վերցնելով` իր ձեռքերը լվաց:
Նա տեսնելով, որ հրեաներն ուզում են անպայման անմեղ մարդուն խաչ բարձրացնել, որպեսզի խռովություն չլինի, ջուր վերցրեց և նրանց ներկայությամբ ձեռքերը լվաց ու ասաց. «Այդ արդարի արյունից անմասն եմ ես, դո՛ւք գիտեք»: Իսկ ամբողջ ժողովուրդը պատասխանեց. «Դրա արյունը մեզ վրա և մեր որդիների վրա»: Այն ժամանակ Պիղատոսը նրանց համար արձակեց Բարաբբային և Հիսուսին գանակոծել տալով` տվեց նրանց ձեռքը, որ խաչվի» (Մատթ. 27:24-25):
Պիղատոսը ձեռքերը լվանալով` հեշտ ճանապարհը գտավ, այն է` հրաժարվել որևէ պատասխանատվություն ստանձնելուց: Հակառակ որ նա տեսավ ու հասկացավ Քրիստոսի անմեղությունը, սակայն ինչ-ինչ քաղաքական պատճառներով չկարողացավ նույնիսկ փրկելու փորձ կատարել:
Ներկա դարում էլ կան մարդիկ, ովքեր երբեմն դժվարությունների հանդիպելով կամ ընտանեկան խռովություններ ունենալով, հեշտ ճանապարհ են ընտրում` ասելով. «Մեռնեմ, ազատվեմ ամեն ինչից»: Ճշմարիտ և քաջ քրիստոնյան պայքարող պիտի լինի իր աղոթքով ու հավատով:
Սաղմոսաց գրքում ասվում է. «Դեպի քեզ կարկառեցի ձեռքերն իմ. հոգիս հողի պես ծարավի է քեզ: Լսի՛ր ինձ փութով, Տե՛ր, քանզի շունչս պակասեց իմ ներսում, մի՛ շրջիր երեսդ ինձնից, որ չնմանվեմ գերեզման իջնողներին» (Սաղ. 14:6-7):
Ինչքա՜ն ճիշտ և հարազատ է սաղմոսերգուի ընդգծած այս համեմատությունը մարդու վերաբերյալ` Աստծու ծարավի և հողի` անձրևի ծարավի միջև:
Մարդու ծարավը շատ նման է հողի ծարավին: Ինքն էլ հող է արդեն, որովհետև հողից ստեղծվեց: Բայց մարդն ունի մշտական ծարավն իր Արարչի` Աստծու նկատմամբ: Ճիշտ է, որ բոլոր ժամանակներում էլ եղել են մարդիկ, ովքեր ցանկացել են մերժել Աստծու ծարավը, Նրա անհրաժեշտությունը, նույնիսկ Նրա գոյությունը, հայտարարելով, թե մարդը կարիքը չունի Աստծու` այս աշխարհում երջանիկ ու վայելքով լի մի կյանք ունենալու համար:
«Հոգիս հողի պես ծարավի է քեզ: Լսի՛ր ինձ փութով, Տե՛ր, մի՛ շրջիր երեսդ ինձնից»,- աղաչում է սաղմոսերգուն: Որովհետև, եթե երեսդ դարձնես ինձնից, կնմանվեմ նրանց, որոնք գուբ, այսինքն` գերեզման պիտի իջնեն ու հող դառնան: Ընդհակառակը, երեսդ դեպի ինձ դարձրու, այն ժամանակ կնմանվեմ արևի բացված կենսահորդ ու կենսախայտ ծաղկին։ Ահա թե ինչքա՜ն խոր են մարդու հոգու, զգացումի ու գիտակցության մեջ Աստծու ծարավն ու պահանջը: Աստված միանգամայն արև՛ է, անձրև՛ է, կենսահյո՛ւթ է մարդու համար: Ահա թե ինչու մարդը Նրա անհագ ծարավն ունի:
Այսօր, 21-րդ դարում, ավելի քան երբևէ, մարդկությունը պետք ունի Կենաց Ջրի, հագեցնելու համար ծարավ հոգիները, որովհետև մարդիկ չարացած և մոլեգնած վիճակ ունեն իրենց անձնական ու ընկերային կյանքում: Ամբողջ աշխարհը լցված է պիղատոսներով, որոնք հազար ու մի տեսակի անարդարություններ կատարելով, նրա նման անմեղ ձևանալով` իրենց ձեռքերը լվանում են` պատասխանատվություն չստանձնելու համար: Չկա մի օր, որ չկարդանք կամ չտեսնենք ահռելի ոճրագործություններ, սպանություններ և զարհուրելի արարքներ: Նույնիսկ հավատացյալ ժողովուրդը շվարած ու շփոթված վիճակ ունի. ի՞նչ է լինելու այսքան անարդարության ու չարության վերջը: Ո՞վ պիտի պատասխան տա այսքան դժբախտությունների, ցեղասպանությունների և ոճրագործությունների համար. ու չգիտի այլևս ո՞ւմ դիմի: Ո՞րն է այս բոլորի բանալին, ո՞վ կարող է հանգստացնել ու խաղաղեցնել աշխարհի մարդկությանը:
Պատասխանը մեկն է. մեր Տերը` Հիսուս Քրիստոս. «Ես եմ ճանապարհը, ճշմարտությունը և կյանքը: Ոչ ոք չի գա Հոր մոտ, եթե ոչ` ինձանով» (Հովհ. 14:6): Եկեղեցին է, որ մեր Տիրոջ միջոցով խաղաղության միակ նավահանգիստը կարող է դառնալ փոթորկալից ծովի դիմաց. «Խաղաղություն եմ թողնում ձեզ, իմ խաղաղությունն եմ տալիս ձեզ…» (Հովհ. 14:27): Որքա՜ն կարևոր է այս խաղաղությունն ամբողջ աշխարհի համար:
«Հայ ժողովուրդը դարերի ընթացքում միշտ էլ եղավ Աստծու ծարավի ժողովուրդ: Հաճախ մահվան չափ ճնշվեց ու բռնադատվեց իր հավատի համար, հաճախ էլ զլացվեց իրեն իր ուզած ձևով և չափով Աստծու ծարավը հագեցնելու ազատությունը: Բայց ո՛չ մի ուժ չկարողացավ հանգցնել նրա մեջ Աստծու ծարավի կրակը: Տեր, ծաղրի, արհամարհանքի, նախատինքի մշտնջենական առարկա մի՛ թող մեզ և թույլ մի՛ տուր, որ մեր իրավունքը, մեր հայրենական ժառանգությունը, հափշտակիչների սեփականությունը դառնա. թույլ մի՛ տուր, որ մեր սեփականությունը վերստին ու վերստին մեր ձեռքից հափշտակվի բռնաբար, դավադրաբար, վայրենաբար: Ողորմությանդ և գթությանդ լույսը, ի վերջո, ծագեցրո՛ւ մեզ վրա, Տե՜ր, չբավարարող շնորհքո՛վդ շրջապատիր մեզ ու Քեզանո՛վ լիացրու, կշտացրու, ինչպես քաղցրատեղերը առատ անձրևով ես կշտացնում և վերակենդանացնում ծարաված, անապատականացած հողերը: Տե՜ր, ծարավի՜ ենք Քեզ, ջո՜ւր եղի՛ր մեզ»,- (մեր հոգևորականներից մեկն այսպես է խոսել Սուրբ Էջմիածնի Մայր Տաճարում, Միջինքին` 1990-ի մարտի 1-ին):
Սովորական ջուր խմելով` մենք նորից պիտի ծարավենք, սակայն Աստծու տված ջրից խմելով` երբեք չպիտի ծարավենք: «Իսկ ո՞րն է այդ ջուրը»: Շատ պարզ ու հստակ է: Աստծու բերանից դուրս եկած յուրաքանչյուր խոսքը:
Այսօր, մեր Տերը պատրաստ է և ուզում է Իր կենդանի ջուրը մեզ տալ, միայն թե մենք չար ու անարդար սրտով, մեղքերով ու պղծությամբ, հպարտությամբ և մարդկային բոլոր մոլություններով ուժն ունենանք Տիրոջ առաջ խոստովանելու և, մեղքերի թողություն ու ներում ստանալով, հագեցնելու մեր հոգու ծարավը:
Գիտության և ճշմարտության իմացումը մարդու կյանքի գլխավոր նպատակակետն է եղել շարունակ: ՈՒսանողը իր աշակերտական գրասեղանից սկսած գիտության ծարավով է ապրում իր կյանքը, գիտնականն ինչքան հմտանում է իր ասպարեզում, դեռևս պահանջն ունի ավելիի: Իր ծարավը հագեցնել փորձող մարդն է, որ կարող է բարձունքներ նվաճել: Վա՜յ այն մարդուն, որ կարծում է, թե իր ծարավը հագեցրել է:
Ամեն մեկս, իբրև հավատացյալ, մեր կյանքում հրավիրվում է լվացվելու: Երկու ճանապարհ կա, որից միայն մեկը կարող ենք ընտրել. ծառայելու պատասխանատվություն ստանձնել կամ անտարբերության մեջ կորստյան մատնվել: «Ով ծարավ հոգիներ, եկեք, Կենաց Ջրից խմեցեք»: Այդ Կենաց Ջուրը Ինքը մեր Տերն է` Հիսուս Քրիստոս: Մոտեցեք և ձեր կենդանի կյանքով խմեցեք Նրա հավատի Ջրից ու անմահացեք և ձեր գանձերը հաստատեք Նրա վրա` բարի գործեր կատարելով ու արդար և մաքուր կյանք ունենալով, Աստծու փառքի համար: Ամեն:

Տեր Հովսեփ Ա. քահանա ՀԱԿՈԲՅԱՆ

Դիտվել է՝ 5174

Մեկնաբանություններ